منتديات جناب الهضب

جدارة ، موقع نور ، برنامج نور ، جداره ، النتائج ،حافز ، قياس ،نتائج الطلاب ، نتائج الطالبات ، نتائج القدرات ، اسماء المرشحات ، دفعات جدارة ، أخر أخبار جدارة،نتائج القدرات ، نتائج التحصيلي ، جناب الهضب التعليمي ، موهبة ،كفايات

اعلانات قوقل متجاوبة2

صحيفة حزم

صحيفة حزم المالك ورئيس التحرير مرعي بن علي القحطاني http://www.alhzim.com/index.php

    Hawker Hunter F58a Miss Demeanour Awesome Sound 9 1 2012،Service with the Royal Navy & Swiss Air Force، When XF947′s operational career with the RAF was over, she was transferred to the Fleet Air Arm at Arbroath (HMS Condor) as a Ground Instructional Airf

    شاطر

    صحافة جناب الهضب
    مراقب عام
    مراقب عام

    عدد المساهمات : 15411

    Hawker Hunter F58a Miss Demeanour Awesome Sound 9 1 2012،Service with the Royal Navy & Swiss Air Force، When XF947′s operational career with the RAF was over, she was transferred to the Fleet Air Arm at Arbroath (HMS Condor) as a Ground Instructional Airf

    مُساهمة من طرف صحافة جناب الهضب في الإثنين 9 يناير 2012 - 20:59

    [youtube][/youtube]

    Hawker Hunter F58a Miss Demeanour Awesome Sound 9 1 2012،

    Hawker Hunter F58A Miss Demeanour
    G-PSST was originally built for the Royal Air Force as a mark F.4, XF947, back in 1956. Part of the first production batch of F.4s, XF947 was initially delivered to No.5 Maintenance Unit at Kemble in Gloucestershire before entering active service with No.3(Fighter) Squadron at RAF Geilenkirchen, Germany, as part of 2 ATAF (Allied Tactical Air Force). After a short period of time she was re-allocated to 229 Operational Conversion Unit at RAF Chivenor in Devon.

    Service with the Royal Navy & Swiss Air Force

    When XF947′s operational career with the RAF was over, she was transferred to the Fleet Air Arm at Arbroath (HMS Condor) as a Ground Instructional Airframe (number A2568) before being classed surplus to requirements and placed up for disposal.

    So it was that she was purchased by Hawker Siddeley Aviation in 1971 as G-9-317 for conversion to a Mk58A as part of a contract for the Swiss Air Force.

    Re-serialled as J-4104, she was delivered to the Swiss Air Force on 2nd February 1972 and spent most of her remaining military career as a target tug carrying the Swedish MBV-2S winch which was carried under the starboard wing.


    Private Ownership

    In 1996 J-4104 was retired from military service for a second time, was sold to a private owner and ferried to the British Aerospace airfield at Dunsfold in Surrey, with a total of just 1659 hours on the airframe!

    In 1997 she was acquired by Jonathon Whaley's company, Heritage Aviation Developments Ltd, registered as G-PSST and was ferried across to Hurn Airport near Bournemouth to undergo restoration by Jet Heritage Ltd. Restoration was completed in mid-'98 and she was towed across the airfield to AIM Aviation for surface finishing at the end of the year. This was completed in January 1999 and she looked then just as you see her today.

    Copyright © 2012 Malcolm Auld

    This video and audio material may not be reproduced in any form (except as an embedded video on any other website), without written permission

    صحافة جناب الهضب
    مراقب عام
    مراقب عام

    عدد المساهمات : 15411

    رد: Hawker Hunter F58a Miss Demeanour Awesome Sound 9 1 2012،Service with the Royal Navy & Swiss Air Force، When XF947′s operational career with the RAF was over, she was transferred to the Fleet Air Arm at Arbroath (HMS Condor) as a Ground Instructional Airf

    مُساهمة من طرف صحافة جناب الهضب في الإثنين 9 يناير 2012 - 20:59

    هوكر هنتر F58a Demeanour ملكة جمال الصوت ممتاز 9 1 2012 ،

    هوكر هنتر F58A الآنسة Demeanour
    بنيت أصلا G - PSST لسلاح الجو الملكي كعلامة F.4 ، XF947 ، مرة أخرى في عام 1956. جزء من الدفعة الأولى من الإنتاج F.4s ، تم تسليمها في البداية إلى وحدة الصيانة XF947 No.5 في Kemble جلوسترشاير قبل الدخول في الخدمة الفعلية مع السرب (مقاتلة) NO.3 جيلينكيرشين في سلاح الجو الملكي البريطاني ، وألمانيا ، وذلك كجزء من 2 عاطف (الحلفاء القوات الجوية التكتيكية). بعد فترة قصيرة من الزمن كانت إعادة تخصيصها إلى 229 وحدة التحويل التنفيذية في القوات الجوية الملكية Chivenor في ديفون.

    الخدمة في البحرية الملكية وسلاح الجو السويسري

    عندما مهنة XF947 التشغيلية مع سلاح الجو الملكي البريطاني قد انتهت ، انتقلت إلى أسطول الذراع الجوية في أربوث (اتش ام اس كوندور) باعتبارها هياكل الطائرات الأرضي التعليمية (رقم A2568) قبل أن تصنف الفائض لمتطلبات وضعت حتى للتخلص منها.

    فكان ان تم شراؤها من قبل انها هوكر سايدلي الطيران في عام 1971 و317 - G - 9 للتحويل إلى Mk58A كجزء من عقد لسلاح الجو السويسري.

    اعيد serialled كما J - 4104 ، ألقت لسلاح الجو السويسري يوم 2 فبراير 1972 وامضى معظم حياتها المهنية العسكرية المتبقية باعتبارها قاطرة تحمل هدف السويدية MBV - 2S ونش التي أجريت تحت الجناح الايمن.


    ملكية خاصة

    في عام 1996 تقاعدت J - 4104 من الخدمة العسكرية للمرة الثانية ، تم بيعها إلى مالك الخاص ، ونقلت إلى المطار الجوي البريطاني في Dunsfold في ساري ، مع ما مجموعه 1659 ساعة فقط على هيكل الطائرة!

    في عام 1997 كان من قبل الشركة حصلت على جوناثان Whaley والتراث الطيران التطورات المحدودة ، ومسجل باسم G - PSST ونقلت عبر مطار قرب لHurn بورنموث على الخضوع لاستعادة بواسطة شركة جت ترميم التراث اكتملت في منتصف '98وتم سحب انها عبر المطار لطيران خاصة لتشطيب الأسطح في نهاية السنة. اكتمل ذلك في يناير 1999 ، وقالت إنها تتطلع فكما ترون اليوم لها.

    حقوق الطبع والنشر © 2012 مالكولم أولد

    لا يجوز هذا الفيديو والمواد السمعية يمكن استنساخها في أي شكل (باستثناء باعتبارها جزءا لا يتجزأ من الفيديو على أي موقع آخر) ، من دون إذن خطي

      الوقت/التاريخ الآن هو السبت 3 ديسمبر 2016 - 12:36