منتديات جناب الهضب

جدارة ، موقع نور ، برنامج نور ، جداره ، النتائج ،حافز ، قياس ،نتائج الطلاب ، نتائج الطالبات ، نتائج القدرات ، اسماء المرشحات ، دفعات جدارة ، أخر أخبار جدارة،نتائج القدرات ، نتائج التحصيلي ، جناب الهضب التعليمي ، موهبة ،كفايات

اعلانات قوقل متجاوبة2

صحيفة حزم

صحيفة حزم المالك ورئيس التحرير مرعي بن علي القحطاني http://www.alhzim.com/index.php

    Kawasaki Ki 100Ib 17 1 2012، Initially conceived as a stop gap design, the Kawasaki Ki 100 1b was one of the finest Japanese fighters of the Second World War although not introduced until 1945.

    شاطر

    تطبيقات جناب الهضب
    مستشار منتديات جناب الهضب
    مستشار منتديات جناب الهضب

    عدد المساهمات : 2345

    Kawasaki Ki 100Ib 17 1 2012، Initially conceived as a stop gap design, the Kawasaki Ki 100 1b was one of the finest Japanese fighters of the Second World War although not introduced until 1945.

    مُساهمة من طرف تطبيقات جناب الهضب في الثلاثاء 17 يناير 2012 - 16:33

    [youtube][/youtube]

    Kawasaki Ki 100Ib 17 1 2012،


    Initially conceived as a stop gap design, the Kawasaki Ki 100 1b was one of the finest Japanese fighters of the Second World War although not introduced until 1945.

    One consequence of the American 'island hopping' campaign across the Pacific was to expose Japan to air attack by long range bombers. In response, the Imperial Japanese Army Air Force urgently sought fighters with improved high altitude performance.

    To meet this need in the short term, Kawasaki produced a high altitude version of the Ki61 Hien (Swallow) fighter. However, problems with its liquid cooled engine resulted in large numbers of airframes being placed in storage awaiting serviceable engines. In an attempt to overcome this bottleneck, three airframes were modified to accept a Mitsubishi radial engine.

    Redesignated the Ki100, the first prototype made its maiden flight on 1 February 1945. Following an accelerated and highly successful flight test programme, 272 of the stored airframes were rebuilt to Ki100 Ia standard between February and June 1945 and pressed into service as Army Type 5 fighters. An additional 118 new airframes with bubble canopies designated Ki100 1b were manufactured before the Japanese surrender.

    Fast, manoeuvrable, rugged and reliable, Allied pilots found the Ki 100 a formidable opponent. This is the only one to survive

    تطبيقات جناب الهضب
    مستشار منتديات جناب الهضب
    مستشار منتديات جناب الهضب

    عدد المساهمات : 2345

    رد: Kawasaki Ki 100Ib 17 1 2012، Initially conceived as a stop gap design, the Kawasaki Ki 100 1b was one of the finest Japanese fighters of the Second World War although not introduced until 1945.

    مُساهمة من طرف تطبيقات جناب الهضب في الثلاثاء 17 يناير 2012 - 16:33

    كاواساكي كي 100Ib 17 يناير 2012،


    كان كاواساكي 100 1B كي تصورها في البداية باعتباره تصميم فجوة توقف ، واحدا من خيرة المقاتلين اليابانيين في الحربالعالمية الثانية على الرغم من عدم عرضه حتى عام 1945.

    كان واحدا نتيجة ل'الجزيرة التنقل" الحملة الاميركية عبر المحيط الهادئ لفضح اليابان لهجوم من قبل مهاجمين الهواء بعيد المدى. في المقابل ، الجيش الإمبراطوري الياباني في سلاح الجو سعى عاجلة مع تحسن أداء المقاتلين علو شاهق.

    لتلبية هذه الحاجة في المدى القصير، أنتجت كاواساكي نسخة من علو شاهق مقاتلة Ki61 (السنونو) هين. ومع ذلك، أدتالمشاكل مع محركها تبريد السائل في عدد كبير من هياكل الطائرات التي توضع في المخازن تنتظر محركات صيانتها. في محاولة للتغلب على هذه العقبة، تم تعديل three أبدان الطائرات لقبول محرك شعاعي ميتسوبيشي.

    ردسنت Ki100، أدلى النموذج الأول بأول رحلة لها في 1 فبراير 1945. برنامج الرحلة التالية اختبار سريع وحققت نجاحا باهرا ، 272 من أبدان الطائرات أعيد بناؤها لتخزين Ki100 الأولى أ القياسية بين فبراير ويونيو 1945 ، وضغطت في الخدمة ونوع الجيش 5 مقاتلين. صنعت إضافي 118 أبدان الطائرات الجديدة مع الستائر فقاعة المعينة Ki100 1B قبلاستسلام اليابان.

    العثور على الطيارين الحلفاء سريع، المناورة، وعرة وموثوق بها، وكي 100 معارضا هائلة. هذا هو واحد فقط من أجل البقاء

      الوقت/التاريخ الآن هو الثلاثاء 6 ديسمبر 2016 - 21:00